Slechte app heeft negatief effect op relatie consument en merk
Dynamic Web Service

Slechte app heeft negatief effect op relatie consument en merk

Consumenten zijn steeds kritischer over de kwaliteit van mobile marketing blijkt uit het MobileMarketing.nl Consumentenonderzoek 2014. `De resultaten voor ons lagen in de lijn der verwachting`, vertelt Edward Hölsken van MediaBunker. Een opvallende uitkomst was dat een app een negatief effect kan hebben op de relatie tussen de consument en het merk. `Voor 46% is het een reden om te wisselen van aanbieder! Dat is redelijk heftig.`

Maar liefst 73% van de consumenten heeft een app van een merk op hun smartphone en de populairste zijn de apps van Albert Heijn en McDonald`s. Consumenten downloaden een app vooral omdat het een toegevoegde waarde biedt of omdat ze met de app toegang krijgen tot bepaalde informatie. Opvallend is dat slechts 5% van de consumenten een app download voor het vermaak dat de app biedt.

Foto bij het bericht Slechte app heeft negatief effect op relatie consument en merk

`Consumenten geven aan dat ze erg blij zijn met toegevoegde waarde, diensten en oplossingen die ze ergens bij helpen`, stelt Hölsken. Het MobileMarketing.nl Consumentenonderzoek 2014 was een samenwerking van Adformatie en MediaBunker. De vragenlijst is in totaal door 1.038 consumenten ingevuld die een tablet of smartphone hebben.

Bron: profnews.nl

  • Deel bericht

    Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
  •  

    seo-logo